tvnpix tvnpix
śledź nas na:
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS

PZPN: Orzełek nie odleciał, tylko się zmienił

PZPN tłumaczy się ze "swojego" orła na koszulkach reprezentacji. - To są te same wartości, ale inna forma i ekspresja - powiedział dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i PR PZPN, Piotr Gołos. Bo jak dodał, "orzełek nie odleciał".

Biała koszulka z czerwonym prostokątem na piersi - w takich trykotach Polacy zagrają 8 czerwca 2012 w meczu inaugurującym polsko-ukraińskie mistrzostwa.

Dla marketingu i biznesu

Nad czerwonym pasem znajduje się, po prawej stronie, logo producenta sprzętu - amerykańskiej formy Nike - a po przeciwległej orzeł. Ale nie z godła Polski, a logotyp PZPN-u. Gdy kilka miesięcy temu związek odświeżał swój wizerunek, wprowadził dwie wersje znaku graficznego. Obie przedstawiają takiego samego orła, a różnią się podpisami. Logotyp związku jest podpisany "PZPN", a reprezentacji "Polska".

- PZPN był jedną z ostatnich federacji w Europie, która umieszczała godło państwowe na strojach reprezentacji. Na 52 związki tylko sześć ma godło, a pozostałe używają loga federacji albo innych symboli. Wiedzieliśmy, że to odważny krok, a miał on na celu m.in. odświeżenie marki oraz ujednolicenie zasad posługiwania się logo. Głównym motywem zmiany były kwestie marketingowo-biznesowe - powiedział w czwartek Piotr Gołos, dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i PR PZPN.

Niemiecki odpowiednik PZPN-u - DFB - też ma dwa logotypy. Kompletnie się od siebie różnią, a ten zarezerwowany dla reprezentacji opiera się na czarnym orle, bardzo podobnym do tego z godła państwowego.

Działacze ocenili

- To są te same wartości, ale inna forma i ekspresja - mówił o PZPN-owskim orle Gołos. - Te wartości kojarzą się w dalszym ciągu z dumą i walecznością, ale też nowoczesnością i dynamizmem. Orzełek nie odleciał, tylko się zmienił. Nie jest to także ten sam znak, który firmuje PZPN. Część jest podobna, ale różni się liternictwem i odnosi się tylko do reprezentacji - tłumaczył.

Podczas czwartkowej konferencji przedstawiono wyniki ankiet przeprowadzonych na grupie ok. 2200 osób. Ankietowani odpowiadali m.in. na pytania o to, czy nowe logo im się podoba, co o nim myślą i czy zmiana loga reprezentacji była potrzebna.

- Przewaga odpowiedzi pozytywnych i twierdzących była w każdym wypadku znaczna - stwierdził Gołos. Wśród ankietowanych znaleźli się m.in. kibice, dziennikarze i... działacze PZPN.

Bali się

- Baliśmy wprowadzenia zmian w strojach reprezentacji. Żyjemy w bardzo konserwatywnym kraju, a nasze społeczeństwo ma tendencję do tego, żeby myśleć w sposób symboliczny i bardziej kierować się emocjami niż racjonalnym pragmatyzmem. Im prędzej przyjmiemy do wiadomości, że jest to proces nieodwracalny tym dla wszystkich będzie lepiej - podsumował.

Nowe koszulki trafią do otwartej sprzedaży pod koniec listopada. Nie będzie ich można jeszcze kupić przed piątkowym meczem z Włochami. Zagrają w nich za to podopieczni Franciszka Smudy.

Sonda

zamknij

Co sądzisz o braku orzełka na koszulkach polskich piłkarzy?

Dziękujemy za oddany głos!

Sonda

zamknij

Co sądzisz o braku orzełka na koszulkach polskich piłkarzy?

Wyniki głosowania

7%
W ogóle mi to nie przeszkadza. Orzełek nie jest taki istotny
7%
2%
Dobrze, że go nie ma. Koszulki w końcu wyglądają normalnie
2%
91%
To karygodne. Godło na koszulce to obowiązek. Inne reprezentacje je mają, dlaczego nasza nie?
91%

Oddanych głosów: 56345

kcz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skopiowano do schowka

Dowiedz się więcej...

Komentarze (0)

Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
Zasady forum
Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.