tvnpix tvnpix
śledź nas na:
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS

Prezydent: Oczekuję, że ktoś to jakoś wytłumaczy

- Nie do końca rozumiem, dlaczego miałby zniknąć orzełek jako symbol wspólnoty. Oczekuję, że ktoś to jakoś rozsądnie wytłumaczy - powiedział w Polskim Radiu prezydent Bronisław Komorowski, oceniając nowe stroje polskiej reprezentacji piłkarskiej, na których orzełka zastąpiono logiem PZPN. Zdaniem prezydenta "nikt nic lepszego niż polski orzeł w koronie nie wymyślił i nie wymyśli".

Bronisław Komorowski podkreślił, że "symbole są potrzebne, bo wokół nich skupia się wspólnota". - Nie jest przypadkiem, że sztandary mają ochotnicza straż pożarna, szkoły i różne inne organizacje. Ja osobiście nie do końca rozumiem, dlaczego miałby zniknąć orzełek jako symbol wspólnoty. Być może są jakieś szczególne powody, może ktoś próbuje stworzyć nowy symbol jedności Polaków w obszarze sportu - powiedział prezydent.

I dodał, że jeśli tak, to "dobrze by było, żeby ktoś to głośno powiedział i się wytłumaczył".

Zastanówmy się

Bronisław Komorowski przestrzegł także, że "zanim znamy, lubiany, ceniony i kochany symbol wyśle się na emeryturę, to należy się dziesięć razy zastanowić". - Wydaje mi się, że nikt nic lepszego, bardziej jednoczącego Polaków niż orzeł polski w koronie nie wymyślił i nie wymyśli - stwierdził prezydent.

Zmiana nieoczekiwana

W ubiegły wtorek na wrocławskim stadionie miejskim zaprezentowano nowe stroje polskiej reprezentacji piłkarskiej, w których ma ona występować m.in. na Euro 2012. Orzełka na koszulce zastąpiono logo PZPN. Nie podoba się to kibicom. Związek tłumaczy swoją decyzję chęcią dostosowania się do najnowszych światowych trendów, a także sprawami marketingowymi.

- PZPN był jedną z ostatnich federacji w Europie, która umieszczała godło państwowe na strojach reprezentacji. Na 52 związki tylko sześć ma godło, a pozostałe używają loga federacji albo innych symboli. Wiedzieliśmy, że to odważny krok, a miał on na celu m.in. odświeżenie marki oraz ujednolicenie zasad posługiwania się logo. Głównym motywem zmiany były kwestie marketingowo-biznesowe - powiedział w czwartek Piotr Gołos, dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i PR PZPN.

mn/tr

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skopiowano do schowka

Dowiedz się więcej...

Komentarze (0)

Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
Zasady forum
Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.