tvnpix tvnpix
śledź nas na:
  • Google Plus
  • Instagram
  • RSS

Niemcy z orłem na EURO 2012, a nie logiem federacji

Jest biała, a ramiona zdobią trzy czarne pasy. Na sercu ma czarnego orła, bardzo podobnego do tego z godła państwowego. Niemcy pokazali koszulki, w których 1 lipca 2012 roku chcą w Kijowie odbierać złote medale mistrzostw Europy. Tak przynajmniej zapewnił, po polsku, Lukas Podolski. Kontrowersyjnego pomysłu PZPN-u i Nike nie komentował.

W Polsce rozpętała się burza, po tym jak amerykańska firma Nike pokazała oficjalne koszulki kadry Franciszka Smudy na EURO 2012.

Kosmetyka logotypu

Są gustowne, nowoczesne, ale po lewej stronie mają oficjalny logotyp reprezentacji, a nie godło państwowe.

Logotyp reprezentacji od logotypu PZPN-u różni się tylko... podpisem (odpowiednio "Polska" i "PZPN"). Jest "parafrazą" na temat orła (niektórzy komentują, że skrzydło ma wygięte w "geście Kozakiewicza").

Podobne rozwiązanie wprowadzili nasi zachodni sąsiedzi i jedni z głównych faworytów do zwycięstwa na polsko-ukraińskich mistrzostwach. Ich związek piłkarski - DFB - ma swój symbol, a reprezentacja swój.Oba kompletnie się jednak od siebie różnią.

Z gwiazdkami

Orzeł który, zdobi koszulki Podolskiego, Klosego czy Gomeza, niczym w zasadzie nie różni się od tego z godła: czarny orzeł z logotypu na koszulkach, ma do tego oficjalnego - państwowego, bardzo podobny kształt skrzydeł, dzioba i szponów. Inny jest w zasadzie tylko języku wystający z dzioba.

Orła okala napis "Niemiecki Związek Piłkarski". Nad okręgiem widnieją trzy gwiazdki - symbolizujące tytuły mistrzów świata zdobyte w 1954, 1974 i 1990 roku. O tym, że specjalny logotyp będzie zdobił koszulki kadry DFB zdecydował 21 lat temu - po tytule zdobytym na mundialu we Włoszech.

Transparentne koszulki

Różnic między Polską i Niemcami w kontekście ubioru jest więcej. Nad Wisłą średnio co kilka lat zmienia się dostawcę sprzętu, nad Renem od lat wierni są rodzimemu Adidasowi.

W Polsce wysokość kontraktu między PZPN, a Nike jest oczywiście tajemnicą handlową.

W innych krajach nikt nie robi tajemnicy z kontraktów sponsorskich. Niemcy od Adidasa dostają 10 mln euro rocznie, a Anglicy od Umbro nawet 30 mln euro rocznie.

We wrześniu 2009 roku Rosjanie podpisali ośmioletnią umowę z Adidasem, która opiewa na 100 mln euro, co gwarantuje im 12,5 mln rocznie. Rekordową sumę inkasują jednak Francuzi, którzy w latach 2011-2018 dostaną od Nike aż 43 mln euro rocznie (wcześniej ubierał ich Adidas).

Sonda

zamknij

Co sądzisz o braku orzełka na koszulkach polskich piłkarzy?

Dziękujemy za oddany głos!

Sonda

zamknij

Co sądzisz o braku orzełka na koszulkach polskich piłkarzy?

Wyniki głosowania

7%
W ogóle mi to nie przeszkadza. Orzełek nie jest taki istotny
7%
2%
Dobrze, że go nie ma. Koszulki w końcu wyglądają normalnie
2%
91%
To karygodne. Godło na koszulce to obowiązek. Inne reprezentacje je mają, dlaczego nasza nie?
91%

Oddanych głosów: 56345

kcz/fac

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Skopiowano do schowka

Dowiedz się więcej...

Komentarze (0)

Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
Zasady forum
Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.