tvnpix tvnpix

Andy Roddick projektantem mody

Andy Roddick projektantem mody
Foto: Wikipedia Andy Roddick od 6 lat nosi ubrania z logo Lacoste

Mistrz tenisa Andy Roddick zaprojektuje własną kolekcję mody dla marki Lacoste. Dostał tę propozycję po tym, jak przez sześć lat firma była jego sponsorem. Ubrania tenisisty - obok krokodyla, który jest logo Lacoste - będą sygnowane jego podpisem i sylwetką.

- Grając w tenisa praktycznie jestem na walizkach. Podczas częstego pakowania ubrań funkcja zawsze weźmie górę na stylem. Dlatego jestem tak zadowolony z tej kolekcji – Andy Roddick powiedział w wywiadzie dla branżowego pisma "WWD".

Chodzi o autorską kolekcję mody, jaką amerykański tenisista, zajmujący 11. miejsce w rankingu ATP, zaprojektował dla paryskiej firmy Lacoste. Jego linia składać się będzie z krótkich spodenek, koszulek, spodni i kurtek. Każda rzecz – obok krokodyla, który jest logo Lacoste - będzie nosiła jego podpis i sylwetkę. - 10 lat temu nigdy bym nie uwierzył, że mój podpis będzie na ubraniach tej kultowej marki – wyznał.

Roddick na korcie ma teraz nosić wyłącznie własne projekty, ale logo Lacoste na nich widniejące to nie będzie nic nowego – od sześciu lat nie rozstaje się z koszulkami i czapkami z daszkiem z krokodylem. Jest jednym z trójki tenisistów, których firma sponsoruje.

Ile 29-letni Amerykanin dostał za ten kontrakt? Żadna ze stron nie zdradza. Wiadomo jedynie, że Roddick na kortach zarobił do tej pory ok. 19 mln dol.

Rene Lacoste był gwiazdą światowego tenisa w latach 20-30-tych XX wieku i uchodził za eleganta kortów (fot. Lacoste)

Krokodyl przyniósł miliardy

Grając w 1926 r. w turnieju US Open René Lacoste, sławny francuski tenisista (m.in. brązowy medalista olimpijski z 1924 r., 3-krotny mistrz Wimbledonu), założył po raz pierwszy białą koszulkę z krótkimi rękawami, szytą z bawełny. Była ona całkowitą odmianą od panującej ówcześnie mody tenisowej.

Ten pomysł zapoczątkował nie tylko autorską kolekcję, ale i firmę odzieżową, która masową produkcję koszulek zaczęła w 1933 roku.

Anja Rubik w reklamie Lacoste na sezon wiosna-lato 2011 (fot. Lacoste)

Koszulki miały wyhaftowanego krokodyla – to na cześć przezwiska Rene "the Alligator", jakie amerykańska prasa nadała mu z powodu noszonej przez niego teczki ze skóry aligatora. Spodobało się to publiczności, bo dobrze opisywało zawziętość Lacoste'a na korcie tenisowym. Postanowił więc używać wizerunku krokodyla jako oficjalnego loga firmy, której poświęcił się po zakończeniu kariery.

W latach 80. XX wieku rozpoczęła się światowa popularność marki. Dziś sprzedaje dwie rzeczy na sekundę na świecie i wyceniana jest na 3 miliardy euro.

Twarzą kampanii reklamowej na sezon wiosna-lato 2011 Lacoste jest Polka - modelka Anja Rubik.

am//kdj/k

Komentarze (0)

Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Dodaj komentarz do artykułu
domyślny avatar
  • Udostępnij komentarz w:
  • ikona twitter
  • ikona facebook
  • ikona google plus
publikuj
Właśnie pojawiły sie nowe () komentarze - pokaż
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
Zasady forum
Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24 nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.